Idealne logo

23:16

Skuteczny logotyp
Koszt logo może być bardzo zróżnicowany, w współzależności od tego, co tak rzeczywiście chcemy wybrać. W jednym przypadku posiadacz firmy postawi na bardzo łatwe logo, które ma jedynie unikalny mały element. Co prawda tak delikatne logo nie będzie odróżniało firmy na tle innych, prawdopodobnie że będzie świetnie przemyślane, ale co najmniej nie będzie też zbyt rozbudowane i zbyt kosztowne logo firmy można kupić już za mniej więcej 500 złotych.



Oczywiście nie kupujemy gotowego logotypu, tylko kupujemy usługę projektowania. Projektant kreuje nam logotyp na zamówienie wedle naszych wskazań albo własną pracą przygotowuje koncepcje na logo po zapoznaniu się z naszą firmą. Profesjonalne logo może być dosyć drogie. W znaczącej liczbie przypadków spotykamy ceny od dwóch do mniej więcej 5000 złotych z księgą znaku. Kiedy logotyp nie ma księgi znaku, to cena jest wręcz o 50% mniejsza, a zdarzają się również sytuacje, gdy jest zdecydowanie niższa. Kreacja logo z księgą znaku to już duży koszt. W sytuacji znaków logo dla znanych marek lub przykładowo dla jakiejś instytucji rządowych, koszt utworzenia logo może sięgać nawet kilku 10 000 złotych.

Takie logo wykonuje się w pewnych przypadkach wręcz miesiącami, bo należy na to poświęcić wiele czasu, gdyż będzie prezentowany tysiącom, a dosłownie milionom ludzi. To powoduje również, że ani pierwsza ani 20 wersja tego logotypu z całkowitą czyli stu procentową pewnością nie będzie zaakceptowana. Akceptacja będzie miała miejsce dopiero po wielu seriach, gdy cały logotyp zostanie wykończony do maksimum i nie będzie już nic, co da się w nim poprawić. Bardzo często trwa to co najmniej kilka tygodni i pracuje nad tym sztab specjalistów. Zastanawiają się nad aspektami technicznymi, wizualnymi skojarzeniami, jakie niesie ze sobą takie logotyp. Muszę go sprawdzić absolutnie pod każdym kątem. Dopiero wtedy mają pewność, że jest on taki, jak być powinien i nie ma co już w nim poprawiać.

Więcej informacji: polecana strona o logotypach

You Might Also Like

0 komentarze