Linkowanie - skuteczna metoda pozycjonowania stron

09:02

Jednym z kanałów w marketingu internetowym jest obecnie pozycjonowanie. Są to działania realizowane przez pozycjonera albo inną osobę związaną z marketingiem internetowym, które mają na celu rozpowszechnianie strony w wyszukiwarce, w wynikach bezpłatnych. Ażeby natomiast strona dotarła do możliwie jak największej liczby osób wymaganie zyskać jak najlepsze pozycje dla fraz głównych strony.

Pozycjonowanie dokładnie tak samo jak inne działania marketingowe musi być poprzedzone nakreśleniem stosownej strategii i planem działania. Nie jest to jednak możliwe bez stworzenia audytu SEO. Czym jest audyt SEO? Audyt SEO wykonywany obowiązkowo na początku współpracy, a na prawdę bardzo często wręcz przed rozpoczęciem działań. Jest podparty gruntowną analizą strony a także profilem linkowania, a na prawdę bardzo często także analizą konkurencji. Zawiera on listę rekomendacji, jakie mają być wdrożone na stronę albo prowadzone w ramach pozycjonowania. Czasem są one rozłożone w czasie, żeby osiągnąć lepsze efekty. Po weryfikacji audytu przez klienta pozycjoner może przystąpić do ich wcielania w życie. Podczas okresu pozycjonowania audyt taki może być cyklicznie przeprowadzany w odpowiednich odstępach czasu, tak by zaimplementować działania do bieżących efektów. Co można odnaleźć w tym audycie? Wśród rekomendacji zawartych w audycie SEO mogą znaleźć się zmiany w ramach optymalizacji strony tj. m.in. zmiany w zakresie meta tytułów i opisów, treści strony, opisów produktów, nazw produktów, adresów URL, czy prędkości strony. Zalecenia mogą dotyczyć również profilu linkowania, oraz innych wskazań i cennych porad dla klienta. To, co znajdzie się w takim audycie, zależy w sporej mierze od fantazji pozycjonera. Jakie narzędzia używane są do audytu? Oczywiście dla dokładniejszych pomiarów i bardziej szczegółowej analizy strony pozycjoner wykorzystuje sporo narzędzi, począwszy od analityki internetowej, skończywszy na audytorach stron. Niektórenarzędzia są całkiem darmowe, zwłaszcza te udostępniane przez firmę Google, jak Google Search Console i Google Analytics. Więcej: linki z presell.

You Might Also Like

0 komentarze