Linkowanie - skuteczna metoda pozycjonowania stron
09:02Pozycjonowanie dokładnie tak samo jak inne działania marketingowe musi być poprzedzone nakreśleniem stosownej strategii i planem działania. Nie jest to jednak możliwe bez stworzenia audytu SEO. Czym jest audyt SEO? Audyt SEO wykonywany obowiązkowo na początku współpracy, a na prawdę bardzo często wręcz przed rozpoczęciem działań. Jest podparty gruntowną analizą strony a także profilem linkowania, a na prawdę bardzo często także analizą konkurencji. Zawiera on listę rekomendacji, jakie mają być wdrożone na stronę albo prowadzone w ramach pozycjonowania. Czasem są one rozłożone w czasie, żeby osiągnąć lepsze efekty. Po weryfikacji audytu przez klienta pozycjoner może przystąpić do ich wcielania w życie. Podczas okresu pozycjonowania audyt taki może być cyklicznie przeprowadzany w odpowiednich odstępach czasu, tak by zaimplementować działania do bieżących efektów. Co można odnaleźć w tym audycie? Wśród rekomendacji zawartych w audycie SEO mogą znaleźć się zmiany w ramach optymalizacji strony tj. m.in. zmiany w zakresie meta tytułów i opisów, treści strony, opisów produktów, nazw produktów, adresów URL, czy prędkości strony. Zalecenia mogą dotyczyć również profilu linkowania, oraz innych wskazań i cennych porad dla klienta. To, co znajdzie się w takim audycie, zależy w sporej mierze od fantazji pozycjonera. Jakie narzędzia używane są do audytu? Oczywiście dla dokładniejszych pomiarów i bardziej szczegółowej analizy strony pozycjoner wykorzystuje sporo narzędzi, począwszy od analityki internetowej, skończywszy na audytorach stron. Niektórenarzędzia są całkiem darmowe, zwłaszcza te udostępniane przez firmę Google, jak Google Search Console i Google Analytics. Więcej: linki z presell.
0 komentarze