Logo jako identyfikacja wizualna firmy

06:39

Pierwsze wrażenie wywiera bardzo bardzo ważny wpływ na potencjalnych klientów. Użytkownicy bardzo szybko dokonują oceny na podstawie pierwszego wrażenia o Tobie i Twoim produkcie lub usłudze. Posiadanie efektownego logo, które oddaje to, kim jesteś i co reprezentujesz, jest najważniejsze.

Spójność ze schematem graficznym, który obejmuje schematy kolorów i rodzaje fontów, jest kluczową częścią procesu budowania marki. Twoje logo i schemat graficzny powinny być powtarzane we wszystkich prezentacjach medialnych, od druku po witryny internetowe. Klienci zazwyczaj wyrabiają sobie pierwsze wrażenie o firmie na podstawie jej logo. Jest to szczególnie prawdziwe w erze cyfrowej, gdzie ludzie prawdopodobnie najpierw wynajdą Twoją firmę w sieci. Znaczenie logo Logo to najlepsza identyfikacja wizualna firmy. Projektowanie logo powinno rozpocząć się od określenia jego kształtu. Kształt logo wpływa na to, jak konsumenci postrzegają Twoją organizację, jej produkty, a dosłownie zachowanie. Kształt logo odgrywa dużą rolę w postrzeganiu organizacji przez konsumentów, ale może być też podkreślany lub osłabiany przez towarzyszące mu obrazy wizualne w reklamie. Wynika to z tego, w jaki sposób wyobrażenia mentalne są przetwarzane przez odbiorcę. Generowanie obrazów mentalnych odbywa się w czymś, co psychologowie nazywają szkicownikiem wizualno-przestrzennym pamięci roboczej. Szkicownik ten może być ograniczony, jeżeli już przeciwstawne obrazy wizualne albo nagłówki reklam różnią się od wnioskowania na podstawie kształtu logo. Okrągłe lub kanciaste kształty logo są bardziej zauważalne dla klientów. A przy tym konsumenci są bardziej skłonni zapłacić za produkt, jeżeli skojarzenia dotyczące kształtu logo były kompatybilne z informacjami słownymi zawartymi w reklamie. Projekt logo powinien być skrupulatnie przemyślany, gdyż ma on wpływ na postrzeganie firmy przez klientów.
Więcej informacji: www.evito.pl

You Might Also Like

0 komentarze